December 28, 2011

Jalan-jalan kat Muar....lalala~~~

Ok...sebelum tahun 2011 menutup tirai...
Aku nak post entry tentang aktiviti kami satu housemate buat ari tu...
yyeahhh.....we went to Muar on 11 December(kalau tak silap)

DSC_1655 copy
Mulanya diorang ni plan nak gi awal pagi, pergi mandi air panas dulu...
Tapi haram semua bangun lewat sebab main futsal sehari sebelum tu sampai pukul 3 pagi.....


DSC_1656 copy
So, kami sampai kat Dataran Tanjung Emas, Muar...
Makan kat situ dulu....
semua tak breakfast kot, hahaha....

b1
Habis jer makan tengahari(petang???) kami terus menuju ke Gunung Ledang...
Nak mandi air terjun...weeeee~~~~~~
Dalam perjalanan tu sempat beli air jambu batu...
Selalu masa form 6 tengok jer orang jual, ni baru first time merasa.....
Perrhhhh, sedap gak la.....


DSC_1690
Ni sebenarnya penat daki bukit sampai berdaki ketiak tapi saja buat-buat
nak snap foto jer....

DSC_1782
Ni masa dah separuh puas mandi air terjun....
Sorry, separuh foto jer leh tunjuk sebab tak semua tutup haurhat!!!
"cintailah negara kita!!!"

DSC_1791
Ini bukan iklan syampoo OK????

DSC_1800
Ni ketua rumah yang perangai tak macam ketua rumah...
Kesian la kat dia kan? Semua dok main air kat atas tapi dia dok dating kat bawah...
so aku letak jer la foto ni biar dia menagih simpati kat sapa-sapa.....


DSC_1837
Puas mandi-manda, kami singgah kat umah housemate kami, Arai....
Ada scooter, so housemate aku ni pun pose la atas motor ni...
Bukan selalu nak dapat pose kan???hahah....

DSC_1848
Jangan tertipu...main hentam petik jer tu.....bukan tau sangat tu...(aku pun sama tak reti main)

DSC_0004
Habis solat asar dan sebelum bertolak, diorang ni nak pose atas lagi satu scooter ni....ke vespa???? apa-apa jer la.....


DSC_0010
Time mengisi pewot....Pergi kat kedai murtabak special....

DSC_0012
Kami order yang untuk family punya....
RM16....
sedap tu memang sedap...tapi macam tak cukup jer share 4 orang.....

DSC_0033
Habis jer makan, bertolak balik ke Melaka...
Pergi Mahkota Parade main bowling....

DSC_0036
tengok main sampai patah tangan kiri...hahah
Boleh kata aku dah dapat rentak main bowling, hehehe....
So, lepas ni sapa yang nak ajak main bowling aku on jer, hehehe...
Rasa mula minat dengan sukan bowling ni....
Round pertama aku menang dengan markah 100 ke atas,hohoh...
Round kedua ketua umah menang, lebih 2 markah daripada aku, cehhh....

DSC_0121
Habis main bowling diorang ni nak singgah kat tempat game lak...
Gelap nak mampos sini....
Kat sini gak aku ternampak sorang lecturer laki....
Dia tak kenal aku tapi aku kenal dia...hahaha

DSC_0131
Akibat main sampai lewat malam, semua jalan dalam Mahkota Parade tutup...Kami kat tingkat atas, so no way untuk turun bawah....
Pusing punya pusing jumpa lif ni.....
Turun-turun jer kami semua blur sebenarnya arah mana kami keluar ni???
hahahaha......
Tapi diorang ni merayau banyak so tau jalan nak pusing mana...

DSC_0133
Ni kami duduk kat tepi jalan...
Menunggu 3 rakan yang hilang entah ke mana masa jalan kat pasar malam...
Mula-mula plan nak overnight tapi tak jadi....
So kami cari kedai nak makan lewat malam lak!!!
Makan tak sudah!!!

DSC_0144
Masa nak cari kedai makan pun boleh makan lagi dalam kereta!!!
Diorang ni "bela" ke apa?????
(Aku pun makan sebenarnya hahaha)

DSC_0153
Makan kenyang pastu terus balik kolej..
Sampai kolej dalam pukul 3 pagi.....
Hahahaha......
Tak pelik ke kami tak kena tahan????
Hhahahaha...biarkan rahsia pasal ni....

Terima kasih kerana sudi baca, assalam

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Jauh perjalanan luas pemandangan..
    [tetiba je]
    Picture yang paling lawak,tangan kiri yang patah main bowling..
    ngehngehngeh.

    ReplyDelete
  3. [A][B][B][Y] > Hahaha...bila dah terlampau bersemangat nak main bowling, tgn patah pun x kisah...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi komen~~~