January 24, 2012

Hari pertama di Pulau Pangkor!!!

DSC_0280
Yohooooo~~~
Cuti sem bermula, bermakna waktu bersuka suki pun tiba !!!
haha~~
Destinasi aku kali ni pi Pulau Pangkor dengan kawan-kawan tingkatan 6 ...
Bermula dengan menaiki van ke jeti Pulau Pinang, pastu naik bas sampai la kat Perak.....


DSC_0285
Dah tu naik feri pulak nak pi Pulau Pangkor...
Tak tahan bau minyak feri tu jer.....fening kefala dibuatnya.....
Gitar tu kawan aku bawak setakat nak bergaya ja, dok main sampai putus dua tali dah, hewhewhew~~~

DSC_0303
Dah lepas check in kat Purnama Beach Resort kami cari makan petang...
Sambil-sambil tu tengok harga aktiviti yang boleh kami buat nanti....


DSC_0309
Apa lagi???
Masa untuk buncitkan pewot !!!!
Serius memang makanan sini agak mahal....
Tapi nak wat cam, kalau barang keperluan diorang tak da kat sini, diorang kena beli dari luar pulau tu...
Sebab tu mahal.....
Boleh pokai camni...


DSC_0341
Lepas makan kami pulang ke resort kemaskan diri, solat, bla,bla,bla.....
Download movie laaa...FB laaaaa.....
Laju la wi fi resort ni, wahaaa!!!!!
Dah teduh sikit, kami keluar pergi pantai....
Masa untuk basahkan badan dengan air masin sebab dah bermacam-macam daki manusia masuk dalam air pantai tu, ahakksss!!!!Sedap kan air pantai?? slurrpppp~~~


DSC_0392
Pantang nampak ada tempat main futsal, memang diorang ni nak main punya.....
pertama kali kot diorang ni main futsal pantai....
Pasir bau hancing jer......
Entah sapa pancut kat situ........


DSC_0409
Sebelum balik, aku sempat snap foto matahari terbenam ni....


DSC_0430
Tiba masa untuk makan malam untuk hari pertama ni....
Aku makan lauk daging merah dengan tom yam....
Kongsi dengan kawan...


DSC_0434
Mula-mula tu tengok dalam menu bukan main murah lagi....
Tapi bila time bayar, mahal semacam pulak....
Macam kira tak betul jer?????
Bertuah betul diorang sebab aku lupa bawak kalkulator masa tu...ggggrrrrr~~~


DSC_0438
Resort sweet resort....
Boleh tahan selesa la penginapan kami ni....
Lebih kurang RM80 setiap sorang bayar...
Kami ada 7 orang...
Selama 4 hari 3 malam...
Berpatutan la jugak.......


DSC_0439
Tandas pun bersih jaaa.....
Tapi sabun detol tu aku sendiri beli, bukan diorang sponsor.....puihh!!!!
So, sekarang aku dok dalam bilik dok layan internet laaa....
Huhhuhu.....
suka menghadap netbook!!!!
Esok update lain!!!


Terima kasih kerana sudi baca, assalam

2 comments:

  1. menarik juga resort tu..
    dah lama rasanya xpergi pangkor..
    ehehheee

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi komen~~~