February 21, 2014

Don't judge peoples by their appearance

      Assalam pembaca...Kali ni saja jer aku nak citer pasal pengalaman aku pada 19 Januari 2014... aku ingat tarikh ni sebab aku balik kampung dan esoknya 20 Januari dah mula latihan industri, giler betul !!!! Tapi aku bukan nak citer pasal latihan industri...
Kisah ni bermula masa aku turun bas di Kompleks Dato Kailan Kepala Batas....disebabkan aku nak keluarkan duit, jadi aku jalan la kejap gi seberang ke Bank Islam...lepas cucuk duit, aku duduk la kat luar tu dengan beg merah aku...pakai sweater tengah suhu meninggi tu...berpeluh la habes...

    Tetiba datang sorang budak bersongkok nak mintak derma...biasa la, tempat strategik memang luar pintu bank...lepas orang keluarkan duit, mintak derma kat diorang...tapi mungkin disebabkan aku nampak sadis+berlemoih, jadi dia tak minta derma kat aku, hikssss ~~~
Aku yang betul-betul dok sebelah dia just jadi pemerhati la...boleh kata ada la beberapa orang yang tak mau derma....
Orang yang pertama derma ialah seorang lelaki...yes! a man! dalam lingkungan 40-an camtu rasanya...dia orang pertama derma...lepas dia derma dan berlalu, baru aku perasan tangan kiri dia tak sempurna...walaupun anggota tubuh tak sempurna tapi rajin menderma..bagus bagus~~~

    Orang kedua yang menderma, laki jugak~~~ kali ni perhhh, pakai kopiah...muka suci hensem...nampak anak dan isteri dia dalam kereta... memang kalau janda-janda tengok dia ni mau tergoda la jugak...best part, dia tak derma pun, terus belah camtu je lepas cucuk duit...Ok sorry tak best pun part tu, kesian budak tu tak dapat derma...
Orang ketiga yang derma....laki jugakkkkkkk...maybe sebaya atau tua sikit daripada aku...tapi remaja la...pakai baju t-shirt, seluar pendek tapi tutup lutut la...muka macam retis+hipster+scruffy gittew yang gegurl baru nak up suka ngorat...keluar dari cucuk duit...tak cakap banyak terus dia derma...perhhhh, aku respek gak la dia ni...huhuhu...

   Lepas tu....lepas tu...ayah aku datang~~~~ Budak tu still kat luar bank, menunggu rezeki...rumusan entri ni, yang bersongkok kopiah bagai tak semestinya murah hati...dan pakai macam gangster ke, hipster ke, tak semestinya diorang ni kedekut...tu luaran jer...don't menilai dengan its cover... nah aku lingkupkan ayat ni...ok...hurmmmm...kbai !!!

     


Terima kasih kerana sudi baca, assalam

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi komen~~~