January 24, 2011

Memori Le Tour De Langkawi ~~~~

~ASSALAMMUALAIKUM~

Yaaa...saya pasti semua blogger dah tau pasal acara tahunan nie...
...dan acara untuk tahun ni sudah bermula .....

Pernah korang tengok Le Tour ni depan mata korang ???
Atau tak pernah sekali pun ?????

Masa kecik-kecik dulu la kan.....
Saya mesti tengok sendiri acara nie dengan mata kasar saya....
Tempat utama saya terpacak tengok acara nie mesti la Jambatan Merdeka....

Kadang-kadang tu kalut pergi tengok pelumba basikal tu lintas sampai tak makan tengahari......sanggup berlapar tu...biasa la...kecik-kecik memang perak sikit...hahahahaha......

Pernah sekali, diaorang sampai kat Kepala Batas, Pulau Pinang lepas waktu sekolah....
Kalut la pecut pergi tunggu pelumba tu dengan rakan-rakan saya....
Macam biasa, tak sah kalau tengok tak beli air...
Beli air oren ker....laici ker....sirap ker...RM0.50 jer bajet....

Nampak jer pelumba-pelumba tu datang..
Mula la kedengaran bunyi-bunyi monyet melalak....
" wooOooo~~wOOOooooOOO~~~~ "
macam hutan tropika pulak rasanya.....hahahahahah....
jangan marah yer penonton......

Tapi saya tak join jerit...
sebab saya tak suka jerit-jerit ni...tambahan suara saya tak kuat...
Kalau pekik, sure sakit tekak terus.....




Apakan daya...sekarang saya dah sibuk....
boleh dikatakan hampir 6 tahun saya tak menyaksikan acara nie depan mata...
sekadar lihat di tv selepas kepenatan bekerja.....

Memang apabila kita semakin tua.....
kehidupan semakin berubah......
saat itu kita akan mula rindu dengan perkara-perkara yang pernah kita lakukan sewaktu kecil.....
biar pun remeh.....
tetap akan berpuas hati jika dapat melakukannya sekali........


Terima kasih kerana sudi baca, assalam

2 comments:

  1. Abg Qarl > abg Qarl pn terasa nak main macam kanak-kanak balik ???

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi komen~~~