February 5, 2011

Saya makan buah yang ada ulat?? eeeuuuwwww~~~

ASSALAMMUALAIKUM~

Macam biasa laaaa....
Mengimbau kenangan lalu~~~

Tentang buah jambu belakang umah saya ni....



Kat belakang rumah saya ni ada la satu pokok jambu yang berbuah rimbun time saya kecik dulu....
Bila berbuah jer, mesti terasa nak makan...
Suka makan buah jambu sebab selalu balik sekolah, mesti beli jambu 50 sen dalam plastik yang dicampur serbuk asam...sodap!! I loike it !!!!





Dah nama pun "time kecik", memang pendek ketika tu....
Jadi kene lompat untuk mendapat buah jambu.....
Nasib baik saya ni pakar melompat!! hahahaha....
Sebenarnya, pokok tu tak tinggi...dahan pun rendah...jadi senang nak dapat buahnya....



Lepas dapat, makan terus ...dulu tak payah sembur racun pun pokok leh hidup subur sebab suhu rendah....
Terus makan tak perlu cuci....air embun dah cuci segala kekotoran jambu tu......
Sodap punya sodap makan...terasa nak lihat apa kandungan buah tu ...nak tau la apa kat dalam jambu tu sampai sodap sangat...



Errrkkk~~~~~ ULAT????????
Entah apa nasibku masa tu...termakan jambu yang berulat...besar wooo....sebesar ibu jari.....weekkkkkkkkkkkkk~~~~~~~~~~~
Saya tak makan jambu selepas beberapa bulan sejak insiden tu...hahahahaha...........
Kalau nak makan pun, belah tengok isi dalam dulu...fobia sehhhh~~~




Haaaa.....ni la foto pokok jambu tu....
dah tua pun......kulit dah berkedut kedut....
Takper, saya respect dia sebab tak suntik botox....
biar kedut asal asli.....hahahahahaah~~~~~



Nampak tak dia pakai gelang besi karat tu???
Dia bukan pemuja apa-apa kepercayaan OK???
Dia cuma nak berfesyen jerr....
Tak nak kene ejek ketinggalan zaman......

Terima kasih kerana sudi baca, assalam

10 comments:

  1. hoho...tgk gmbo je ak dah paham cerita ko...hehe

    ReplyDelete
  2. mohd zhafri>hohohohoho..bagus2....tere gak saya bg bloggers paham kan?heheh...gurau~~~

    ReplyDelete
  3. AesyaZealous> perhhhh~~~ sodap giler...KFC pun xleh lawan !!!!!

    ReplyDelete
  4. Raja Mohd Afiq > Aikk..??? gelak jer???? takder rasa nak aktif berblogging balik ker Afiq ooii????

    ReplyDelete
  5. jambu ape yg u makan ?

    cerita pasal jambu nh, teringat aku mase little girl dulu.
    hahha

    ReplyDelete
  6. RIAN > jambu air....kecil2 dulu suka mkn jambu jugak kerrr????

    ReplyDelete
  7. suka jgk. time balik kampung ah. ikot kazen panjat. hahha. habis keliling umah nenek. selagi ada pokok jambu, selagi tu gi kutip. then makan dengan kicap campur gule, sos, cili and belacan.

    haa. . tu je la summary citer kcik2 dulu.
    hahaha,

    ReplyDelete
  8. RIAN> hahahaha.....masa kecik2..kawan saya pun suka bawak jambu gi sekolah.....pastu cecah dgn ramuan yg awk buat tu....

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi komen~~~